• Anmeldelser av kryptovaluta

6 ting du bør ta med når du skriver en kryptoanmeldelse

• Felix Rose-Collins
  • 4 min read

Intro

Du vet kanskje mye om teoretisk fysikk, men i praksis kan det være vanskelig å forklare det til andre. Når du prøver å forklare noe du brenner for til noen som ikke er kjent med emnet, risikerer du å overfortolke og begrave deltakeren i informasjon, og kanskje til og med skremme dem med overentusiasme. Krypto er kanskje en del av hverdagen vår, men det er fortsatt et komplett mysterium for ikke-teknologikyndige brukere, og å skrive om emnet har sine egne spørsmål. Vi skal forsøke å trekke frem noen av de viktigste samtaleemnene du bør inkludere for å oppnå best mulig resultat.

1. Enkelt språk, nøkkelinformasjon

Simple language, key info

Behandle kryptoartikler på samme måte som du ville forklart medisinsk informasjon. Du vil ikke bruke latin for å forklare noe fra det medisinske feltet, og du vil heller ikke bruke komplekse ord, prosedyrer og dyptgående kunnskap som leger bruker seg imellom. Krypto av alle typer kan forklares med enkel terminologi, og du kan legge til akkurat nok kunnskap til å holde interessen oppe og forhåpentligvis motivere dem til å forske videre.

Når du forklarer noen nisjekryptoaspekter, som de mest populære meme-myntene som vist på denne listen, kan du bruke eksempler fra virkeligheten for å utfylle forklaringene, noe som kan hjelpe publikum til å forstå emnet. Å fokusere på nøkkelpunkter i krypto og fremheve dem er en god start for å få noen interessert, men du kan også gå en ekstra mil og trekke sammenligninger fra det virkelige liv.

2. Eksempler fra virkeligheten

Krypto kan være et abstrakt begrep, og mange mennesker har problemer med å konseptualisere immaterielle begreper. Når du sier at kryptomynter kommer fra gruvedrift, ser leserne for seg prosessen med å fysisk utvinne et stykke jord for å avdekke mynter under. Men når du sier at en kraftig datamaskin gjør en jobb og får virtuell valuta som belønning, gir du et bedre bilde. Den mest direkte tilnærmingen ville kanskje være å likestille krypto med en hvilken som helst jobb i den virkelige verden. Nesten alle betalingene våre er kontantløse og nettbaserte, og vi får pengene for jobbene våre på våre digitale kontoer.

På samme måte gjør krypto en jobb, og betalingen skjer i virtuell valuta. Valutaen kan i de fleste tilfeller brukes som hvilken som helst annen valuta, og hvis den er akseptabel, kan den brukes til netthandel, bestilling av ferie, kryptospill, utleie osv. Ved å koble et abstrakt begrep til noe leseren er kjent med, kan de bearbeide informasjonen på en lettfattelig måte. Når brukeren har fått et klarere bilde av hva du snakker om, kan de fortsette å forklare begrepet for seg selv ved å bruke det virkelige eksemplet som et ankerpunkt.

3. Engasjerende innhold

Innled med en vits, og pass på lengden på avsnittene. Inkluder bilder og dryss inn noen tall. Hvert avsnitt bør handle om ett aspekt av kryptotemaet ditt. Hvis du skriver om kryptogruvedrift, bør du på forhånd identifisere flere viktige trekk ved emnet. List opp temaene i starten, og dediker et avsnitt til hvert av dem. Hold innledningene og konklusjonene korte, og husk alltid å takke leserne dine, spesielt hvis de ikke er kjent med emnet og har kommet til slutten. Behandle hvert avsnitt for seg og bruk tid på å gjøre det engasjerende, så øker du sjansen for at leseren når helt til slutten av artikkelen. Glem aldri at brukerne kan lukke artikkelen med ett klikk, og alt det harde arbeidet ditt vil forbli usett.

Engaging content

4. Visualisering

Visualisering kan være nøkkelen til at leserne dine skal forstå et hvilket som helst tema, spesielt krypto. Fordi krypto foregår i den digitale verdenen og er utrolig teknologisk avansert, kan konseptet virke frakoblet for leserne. De fleste kan ha problemer med å forklare hvordan telefonen, PC-en eller konsollen deres fungerer, for ikke å snakke om de intrikate detaljene rundt krypto. Et bilde sier mer enn hundre ord, og du kan inkludere grafer, guider, trinn-for-trinn-bilder og bilder av krypto som viser ulike prosesser og trinn.

En anmeldelse om krypto uten visuelt innhold kan se kjedelig ut og virke avskrekkende, ettersom den enkle svart-hvite fremstillingen kan være kjedelig å lese. Bruk av bilder kan bryte monotonien og til og med gi deg emner å snakke om. Du kan bruke et diagram som forklarer en kryptoprosess, og deretter vie en artikkel til å forklare hvert trinn.

5. Vitnesbyrd fra det virkelige liv

Det kan være vanskelig å etablere tillit i tekster, for den enkleste måten å bygge tillit på er å bruke tid, og det er det ikke mye tid til når man har en enkelt artikkel å vinne over på. Folk reagerer på andre positive påvirkninger, og hele influencer-kulturen er bevis nok. Hvis du kan legge til ekte vitnesbyrd i artikkelen din om kryptoanmeldelse, legger du til mer vekt og legitimitet.

Møt Ranktracker

Alt-i-ett-plattformen for effektiv søkemotoroptimalisering

Bak enhver vellykket bedrift ligger en sterk SEO-kampanje. Men med utallige optimaliseringsverktøy og teknikker der ute å velge mellom, kan det være vanskelig å vite hvor du skal begynne. Vel, frykt ikke mer, for jeg har akkurat det som kan hjelpe deg. Vi presenterer Ranktracker alt-i-ett-plattformen for effektiv SEO.

Vi har endelig åpnet registreringen til Ranktracker helt gratis!

Opprett en gratis konto

Eller logg inn med påloggingsinformasjonen din

Positiv jungeltelegrafen sprer seg som ild i tørt gress blant brukerne, og jo mer fremtredende sitatene og gjestene dine er i anmeldelsen, jo bedre. Lånt troverdighet fra kjente kryptopersonligheter gir den sårt tiltrengte innflytelsen enhver artikkel trenger for å komme foran konkurrentene og komme i lesernes søkelys.

6. Lag en gripende overskrift

Artikkelens overskrift kan avgjøre om den blir lest eller ikke. En artikkel med få ord kan avgjøre om noen vil lese din krypto-anmeldelse på flere hundre ord. En god og fengende overskrift kan femdoble sjansen for at den potensielle leseren klikker på den, og mer enn 60 % av brukerne danner seg en mening om en artikkel basert på overskriften.

"Millioner bruker ny krypto!", "Forbløffende anvendelse av ny krypto i det virkelige liv.", "Hvordan krypto forandrer liv." er noen generiske eksempler, men de inneholder det essensielle. En kort og konsis tittel, et iøynefallende adjektiv og noe som kan være til nytte for leseren, er nøkkelkomponentene. Selv om dette er grunnelementene i en god overskrift, kan du eksperimentere med formelen for å finne ut hva som fungerer for deg.

Det er vanskelig å finne gode artikler ettersom vi bombarderes med tusenvis av nye, hete titler. Den teknologiske utviklingen av krypto er svimlende, og skribentene gjør sitt beste for å fange opp og markedsføre krypto til et bredere publikum. Når vi finner noe som er verdt det på nettet, har vi en tendens til å holde oss til vår nyvunne innholdsgullgruve. Ved å konsekvent lage gode artikler som tilfører verdi til lesernes liv og underholder dem mens de leser, vil det skape en respektabel leserbase. Leserne gir ofte tilbakemeldinger, noe som kan skape en loop som fører til at du skriver bedre og bedre artikler.

Felix Rose-Collins

Felix Rose-Collins

Ranktracker's CEO/CMO & Co-founder

Felix Rose-Collins is the Co-founder and CEO/CMO of Ranktracker. With over 15 years of SEO experience, he has single-handedly scaled the Ranktracker site to over 500,000 monthly visits, with 390,000 of these stemming from organic searches each month.

Begynn å bruke Ranktracker... Gratis!

Finn ut hva som hindrer nettstedet ditt i å bli rangert.

Opprett en gratis konto