• AdSense

AdSense-tulot liikennemäärän mukaan: Esimerkkejä todellisesta elämästä

  • Felix Rose-Collins
  • 2 min read

Intro

Google AdSense tarjoaa verkkosivustojen omistajille luotettavan tavan ansaita rahaa liikenteestään. Ansiot vaihtelevat kuitenkin merkittävästi liikennemäärän, markkinarajan ja yleisön demografian mukaan. Tässä artikkelissa annetaan käytännön esimerkkejä AdSense-tuloista eri liikennemäärillä ja selitetään, miten eri tekijät vaikuttavat tuloihin.

Miten AdSense laskee tulot

AdSense-tulot määräytyvät keskeisten mittareiden, kuten RPM (Revenue Per Mille), CPC (Cost Per Click) ja CTR (Click-Through Rate) perusteella.

Tuloskaava

Tulot = (liikenne × kierrosluku) ÷ 1 000 euroa.

CPC (Cost Per Click):CTR (Click-Through Rate): Prosenttiosuus sivukatseluista, jotka johtavat mainoksen klikkauksiin.RPM (Revenue Per Mille): Arvioitu liikevaihtosi 1 000 sivukatselua kohden.

Esimerkiksi, jos RPM on 5 dollaria ja sinulla on 10,000 sivukatselua, ansiosi on: (5 dollaria × 10,000) ÷ 1,000 = 50 dollaria.

AdSense-tulot Esimerkkejä liikennemäärän mukaan

1,000 kuukausittaista sivukatselua

Sivustoilla, joilla on vain vähän liikennettä, ansiot ovat vaatimattomat, mutta ne voivat kasvaa optimoinnin myötä.

  • Matalan kierrosluvun markkinapaikat: $1-$3
  • Keskipitkän kierrosluvun markkinapaikat: $3-$10
  • Korkean kierrosluvun markkinapaikat: $10-$30Esimerkki: 5 dollarin RPM:n omaava terveysblogi voi ansaita 5 dollaria kuukaudessa 1 000 sivukatselusta.

10,000 kuukausittaista sivukatselua

Kohtuullisella liikenteellä ansiot paranevat merkittävästi, erityisesti paremmin palkatuilla markkinasivuilla.

  • Matalan kierrosluvun markkinapaikat: $10-$30
  • Keskipitkän kierrosluvun markkinapaikat: $30-$100
  • Korkean kierrosluvun markkinapaikat: $100-$300Esimerkki: 10 000 sivukatselukerralla voi ansaita 100 dollaria kuukaudessa.

50,000 kuukausittaista sivukatselua

Tällä tasolla tulot ovat huomattavat, erityisesti keskisuurilla ja korkeilla CPC-kerroilla varustetuilla markkinarakoilla.

  • Matalan kierrosluvun markkinapaikat: $50-$150
  • Keskipitkän kierrosluvun markkinapaikat: $150-$500
  • Korkean kierrosluvun markkinapaikat: $500-$1,500Esimerkki: $ RPM: Rahoitussivusto, jonka RPM on 25 $, voi ansaita 1250 $ kuukaudessa 50 000 sivukatselusta.

100,000 kuukausittaista sivukatselua

Tämän virstanpylvään saavuttaneiden sivustojen tulot kasvavat merkittävästi.

  • Matalan kierrosluvun markkinapaikat: $100-$300
  • Keskipitkän kierrosluvun markkinapaikat: $300-$1,000
  • Korkean kierrosluvun markkinapaikat: $1,000-$3,000Esimerkki: $ 20 RPM:n omaava oikeudellinen neuvontasivusto voi ansaita $ 2 000 kuukaudessa 100 000:lla sivukatselukerralla.

1 miljoona kuukausittaista sivukatselua

Verkkosivustot, joilla on miljoona sivukatselua, voivat tuottaa vaikuttavia tuloja, erityisesti hyvin palkatuilla markkinasivuilla.

  • Matalan kierrosluvun markkinapaikat: $1,000-$3,000
  • Keskipitkän kierrosluvun markkinapaikat: $3,000-$10,000
  • Korkean kierrosluvun markkinapaikat: 10 000- 30 000 dollaria tai enemmänEsimerkki: Teknologiablogi, jonka RPM on 30 dollaria, voi ansaita 30 000 dollaria kuukaudessa 1 miljoonasta sivukatselusta.

AdSense-tulot liikennemäärän mukaan

Kuukausittaiset sivulatauksetMatalan kierrosluvun markkinapaikatKeskipitkän kierrosluvun markkinapaikatKorkean kierrosluvun markkinapaikat
1,000$1-$3$3-$10$10-$30
10,000$10-$30$30-$100$100-$300
50,000$50-$150$150-$500$500-$1,500
100,000$100-$300$300-$1,000$1,000-$3,000
1,000,000$1,000-$3,000$3,000-$10,000$10,000-$30,000+

Tulokseen vaikuttavat tekijät

Niche

Korkean kustannusprosentin markkinasegmentit, kuten rahoitus, teknologia ja kiinteistöt, houkuttelevat paremmin maksavia mainoksia, mikä johtaa korkeampaan RPM:ään. Matalan CCC:n markkinaraot, kuten viihde tai meemit, vaativat enemmän liikennettä tuottaakseen huomattavia tuloja.

Yleisön demografiset tiedot

Korkean tulotason alueilta, kuten Yhdysvalloista, Kanadasta ja Yhdistyneestä kuningaskunnasta, tuleva liikenne tuottaa korkeampia CPC- ja RPM-kertoimia kuin kehitysalueilta tuleva liikenne.

Mainoksen sijoittelu

Oikein sijoitetut mainokset parantavat näkyvyyttä ja klikkausprosenttia, mikä lisää tuloja. Tehokkaita sijoituspaikkoja ovat esimerkiksi taiton yläpuolella olevat bannerit ja sisällön sisällä olevat mainokset.

Liikennelähde

Hakukoneista tuleva orgaaninen liikenne johtaa yleensä suurempaan sitoutumiseen ja CTR:ään kuin sosiaalisen median liikenne, mikä lisää kokonaistuloja.

Vinkkejä AdSense-tulojen maksimointiin

Keskity arvokkaisiin markkinarakoihin RPM:n kasvattamiseksi. Kohdenna korkeatuloisilla alueilla sijaitseviin premium-yleisöihin, jotta voit hyötyä korkeammista CPC:stä. Kokeile mainosten sijoittelua CTR:n optimoimiseksi. Lisää orgaanista liikennettä SEO:n avulla kohdistamalla korkean CPC:n avainsanoja. Analysoi säännöllisesti AdSensen suorituskykymittareita, kuten RPM:ää (RPM), CTR:ää (CTR) ja CPC:tä (CPC:tä), jotta voit tunnistaa parantamismahdollisuudet.

Päätelmä

Google AdSense -ansiot vaihtelevat suuresti liikennemäärän, alan ja yleisön sijainnin mukaan. Tuhannesta kuukausittaisesta sivukatselukerrasta saatavat tulot vaihtelevat 1 dollarista 30 dollariin, kun taas miljoona sivukatselukertaa kerryttävät sivustot voivat tuottaa 1 000 dollarista 30 000 dollariin tai enemmän. Näiden muuttujien ymmärtäminen ja verkkosivuston optimointi voivat auttaa sinua maksimoimaan AdSense-tulosi millä tahansa liikennemäärällä.

Felix Rose-Collins

Felix Rose-Collins

Ranktracker's CEO/CMO & Co-founder

Felix Rose-Collins is the Co-founder and CEO/CMO of Ranktracker. With over 15 years of SEO experience, he has single-handedly scaled the Ranktracker site to over 500,000 monthly visits, with 390,000 of these stemming from organic searches each month.

Aloita Ranktrackerin käyttö... ilmaiseksi!

Selvitä, mikä estää verkkosivustoasi sijoittumasta.

Luo ilmainen tili

Tai Kirjaudu sisään omilla tunnuksillasi

Different views of Ranktracker app